wtorek, 14 stycznia 2014

Fit przekąski (do 100 kcal) - cz. I

Ile razy zdarza Wam się podjadać coś? Nie mówię tu o podjadaniu pomiędzy posiłkami, ale np do filmu czy podczas buszowania po internecie. Co prawda z tym drugim nie mam problemy, ale podczas oglądania jakiegoś filmu lubię mieć zajęte ręce. Kiedyś myślałam, że wiklina papierowa jest dla mnie super, bo mam ręce zajęte kręcąc rurki przed TV, ale z czasem zobaczyłam, że moja praca szła na marne, bo Kubuś i tak wszystkie prędzej czy później łamał...;/ Jeśli będę miała więcej miejsca w domu (kiedyś) to pewnie do wikliny powrócę :)

Więc zaczęłam szukać czego małokalorycznego.. tak do 100 kcal, a co znalazłam?

1. ŚWIEŻY ANANAS

Źródło

dojrzały plasterek ananasa pachnie obłędnie i równie dobrze smakuje. To przekąska pełna witaminy C, B6 oraz manganu i miedzi. Ananas dodatkowo wspomaga odchudzanie, dzięki zawartości bromeliny oraz biotyny. Po taką przekąskę nie powinny sięgać osoby cierpiące na wrzody żołądka lub dwunastnicy, ponieważ ananas (zwłaszcza niedojrzały) ma właściwości zakwaszające.
Kaloryczność: 100 g = 55 kcal 

2. KISZONE OGÓRKI

Źródło
16 ogórków kiszonych - coś dla amatorów mniej słodkich przekąsek. Kiszony ogórek, podobnie jak kiszona kapusta czy jogurt, to doskonałe źródło bakterii probiotycznych, które wspomagają pracę układu pokarmowego. Poza tym kiszony ogórek jest dla naszego organizmu lżej strawny niż ogórek świeży, a w dodatku jest to doskonałe źródło witaminy C!
Kaloryczność: 1 średni ogórek = 6 kcal (amator ogórków kiszonych musiałby zjeść ich aż 16, żeby pochłonąć porcję 100 kcal)

3. SELER NACIOWY

Źródło

 Seler naciowy - to jedna z najmniej kalorycznych przekąsek! A w dodatku jedna z najzdrowszych – błonnik, cała masa witaminy C (dwa razy więcej niż owoce cytrusowe), a w bonusie olejki eteryczne poprawiające trawienie. Poza tym seler to doskonałe źródło witaminy E, witamin z grupy B, kwasu foliowego i witaminy PP. Te zielone natki to także skarbnica fosforu, wapnia, potasu, cynku, magnezu i żelaza.
Kaloryczność: 1 łodyga = 2 - 3 kcal (żeby pochłonąć 100 kcal, można by zjeść w ciągu dnia nawet 100 łodyg selera!)

4. GORZKA CZEKOLADA
 
Źródło

 4 kostki gorzkiej czekolady - gorzka czekolada to bogactwo miazgi kakaowej, a ta jak wiadomo zawiera magnez, żelazo, potas oraz wiele cennych witamin i antyoksydantów. Naukowcy z Wielkiej Brytanii odkryli nawet, że posiada ona właściwości, dzięki którym chroni skórę przed promieniowaniem ultrafioletowym, dzięki czemu zmniejsza zachorowalność na nowotwory skóry.
Kaloryczność: 4 kostki = 88 kcal

5. MANDARYNKI

Źródło

 3 mandarynki - już jedna mandarynka pokrywa dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę C w 30 proc. Poza tym te małe i słodkie owoce pełne są beta karotenu, witamin z grupy B, potasu, wapnia, fosforu, magnezu, sodu i żelaza. Amatorzy mandarynek znacznie rzadziej niż inne osoby skarżą się na kłopoty z wątrobą, rzadziej też chorują na cukrzycę. Grupy naukowców, które bliżej przyglądały się mandarynką twierdzą, że działanie ochronne mandarynki zawdzięczamy zawartym w niej karotenoidom. Natomiast w skórce tych owoców naukowcy odkryli związek o nazwie salvestrol Q40, który ma właściwości umożliwiające mu walkę z nowotworami.
Kaloryczność: 3 sztuki= 78 kcal

Źródło

C.D.N.

4 komentarze:

  1. Przy komputerze nie mam na szczescie ochoty na przekaski, za to moglabym wypic hektolitry kawy. :)

    Ogladajac filmy za to lubie podjadac i to najgorsze swinstwa typu chipsy, popcorn albo jakies ciasteczka. Na szczescie od urodzenia dzieci praktycznie nie mam czasu na ogladanie tv w dzien, a wieczorem padam na nos i zamiast filmu wole sen. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja postanowiłam skończyć z jakimikolwiek przekąskami :) Nawet tymi zdrowymi :) Zobaczymy co mi z tego wyjdzie, na razie plany mam ambitne...

    OdpowiedzUsuń
  3. ja niestety o przekąskach między posiłkami mogę zapomnieć:))) ale warto kg ida w dół:))

    OdpowiedzUsuń